وعده‌های انتخاباتی را فراموش نخواهم کرد

یزدفردا :رییس‌جمهور منتخب مردم گفت: من می‌خواهم خطاب به ملت بزرگ ایران بگویم که وعده‌های انتخاباتی را فراموش نخواهم کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران پس از پیروزی در انتخابات، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و خیرمقدم به خبرنگاران و اصحاب رسانه، افزود: این جلسه به شما تعلق دارد و من کوتاه سخن می‌گویم تا شما سوالات‌تان را بپرسید.

وی خاطرنشان کرد: لازم می‌دانم از ملت بزرگ و هوشمند ایران به خاطر خلق این روزهای به یاد ماندنی در تاریخ کشور تشکر و سپاسم را تقدیم کنم.

روحانی با بیان اینکه "این انتخابات تنها یک انتخابات و تنها یک حضور نبود بلکه این انتخابات اعلام اعتماد و مشارکت فعال و آغاز فصلی نو بود؛ گویی همه می‌گفتند غصه‌ها به سر آمد"، گفت: مردم پای صندوق‌های رای، شرایط نوینی را خلق کردند و در نتیجه پس از اعلام نتیجه انتخابات همه جشن گرفتند چون همه پیروز بودند،‌ ملت پیروز بود. ملت در برابر افکار عمومی جهان و صحنه تاریخ سرفراز بود.

رییس‌جمهور منتخب مردم اضافه کرد: همه آمدند، به ویژه جوانان عزیز چه کردند، خیابان‌ها، مجامع،‌ ورزشگاه‌ها و در فضای مجازی چه غوغایی کردند، درود بر جوانان پرشور وطن. سپاس می‌گویم به همه آنهایی که میانه‌وری و اعتدال را برگزیدند، آنها که تحقق اهداف انقلاب و آرمان ملی را انتخاب کرده‌اند و از مسیر اعتدال، عدل و نه افراط و تفریط و خودسری قدم گذاشتند، آنها که اخلاق و ادب و احترام و همچنین وحدت و انسجام و همدلی را برگزیدند. من به همه آنها تبریک می‌گویم و می‌خواهم بگویم که ای ملت بزرگ ایران، وعده‌های انتخاباتی را فراموش نخواهم کرد و از خداوند می‌خواهم به من توفیق دهد تا برای آنها عمل کنم. البته ملت توجه دارد که همه کارها بر مبنای زمان و طبق اولویت‌ها دنبال خواهد شد.

وی با بیان اینکه "من خدا را گواه می‌گیرم که در ایام انتخابات کمتر به فکر رقابت بودم و بیشتر تمرکزم بر روی مسائل کشور و سخنان زیبای ملت بود که آن را در کوی و برزن می‌شنیدم"، افزود: کشور نیاز به همدلی، وحدت و اعتماد دارد. طعنه‌ها، توهین‌ها و تخریب‌ها را برای همیشه از یاد ببرید و فراموش کنید و مثل جوان‌ها باشید و از آنها یاد بگیرید. صادقانه با پاکی و پاکدلی به فکر کشور و آینده آن باشید و کمتر به گذشته نگاه کنیم و فقط تجربه اندوخته گذشته را مورد توجه قرار دهیم و بیشتر به فکر آینده و نجات کشور باشیم.

رییس‌جمهور منتخب در بخش دیگری از صحبتهای خود تاکید کرد: دولت شما یعنی دولت تدبیر و امید طبق وعده در راه نجات اقتصاد کشور، احیای اخلاق و تعامل سازنده با جهان با مشی اعتدالی، اهداف ملی را دنبال خواهد کرد.

وی ادامه داد: جا دارد در اینجا از همه سپاسگزاری کنم؛ از عزیزانی که این ایام اظهار لطف کردند و تبریک گفتند نیز سپاسگزارم. از رهبر معظم انقلاب تا مراجع تقلید، تا روحانیون و ائمه جمعه، تا همه اقشار و احزاب، تا اساتید و فرهیختگان و اندیشمندان و تا تک تک ملت ایران از زن و مرد، پیر و جوان و از همه سپاسگزارم.

روحانی در ادامه صحبتهای خود اظهار کرد: امیدوارم به کمک یکدیگر با برادری و وحدت، دست به دست یکدیگر نهاده و راه پیشرفت و سربلندی کشور را در پیش بگیریم.

ادامه دارد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا